woensdag 2 oktober 2013

analyse Aisha Kuipers


Aisha Kuipers CO1F




R * P * T * T * M - A
I = Impact vd boodschap / comm.kracht
R = Relevantie voor de doelgroep
P = Prikkel / attentiewaarde
T = Timing / Tijd(sgeest)
T = Tone of voice
M = Medium / Middel
A = Angst / weerstand vd doelgroep

I = Weinig. Het is een kleine poster, voornamelijk zwart-wit met een beetje oranje aan de bovenkant. Springt nou niet echt van de muur.
R = relevant. Het gaat om een verbinding tussen o.a. Breda en Dordrecht en de uiting is gevonden op station Breda.
P = Weinig prikkelend. Het is een kleine poster, weggemoffeld in een hoekje van het station. Je loopt er makkelijk voorbij zonder het op te merken.
T = goede timing, het gaat over iets wat komend weekend gaat plaatsvinden.
T = statisch. wel duidelijk. past wel bij de boodschap.
M = poster.
A = irritatie. Maar daar hebben zij weinig mee te schaften. Behalve dat ze de fora toeslag-vrij laten rijden.

ADVIES
Laat het meer opvallen. Als mensen niet goed op de hoogte zijn veroorzaakt dat alleen maar meer irritatie. De poster kan ook op meerder plaatsen weggezet worden ipv alleen in dat kleine hoekje van Breda centraal station. Bijvoorbeeld op het perron waarvandaan de trein naar Dordrecht meestal vertrekt. Eventueel kan je het ook nog leuk opmaken en leuker verwoorden, maar NS heeft natuurlijk zijn huisstijl en een boodschap leuker aankleden betekend natuurlijk niet dat het leuker ontvangen gaat worden. misschien als ze op het grote scherm in een vorm van een rap zouden doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten