Aisha Kuipers CO1F
R * P * T * T * M - A
I = Impact vd boodschap / comm.kracht
R = Relevantie voor de doelgroep
P = Prikkel / attentiewaarde
T = Timing / Tijd(sgeest)
T = Tone of voice
M = Medium / Middel
A = Angst / weerstand vd doelgroep
I = Weinig. Het is een kleine poster, voornamelijk zwart-wit met een
beetje oranje aan de bovenkant. Springt nou niet echt van de muur.
R = relevant. Het gaat om een verbinding tussen o.a. Breda en Dordrecht
en de uiting is gevonden op station Breda.
P = Weinig prikkelend. Het is een kleine poster, weggemoffeld in een
hoekje van het station. Je loopt er makkelijk voorbij zonder het op te merken.
T = goede timing, het gaat over iets wat komend weekend gaat
plaatsvinden.
T = statisch. wel duidelijk. past wel bij de boodschap.
M = poster.
A = irritatie. Maar daar hebben zij weinig mee te schaften. Behalve dat
ze de fora toeslag-vrij laten rijden.
ADVIES
Laat het meer opvallen. Als mensen niet goed op de hoogte zijn
veroorzaakt dat alleen maar meer irritatie. De poster kan ook op meerder
plaatsen weggezet worden ipv alleen in dat kleine hoekje van Breda centraal
station. Bijvoorbeeld op het perron waarvandaan de trein naar Dordrecht meestal
vertrekt. Eventueel kan je het ook nog leuk opmaken en leuker verwoorden, maar
NS heeft natuurlijk zijn huisstijl en een boodschap leuker aankleden betekend
natuurlijk niet dat het leuker ontvangen gaat worden. misschien als ze op het
grote scherm in een vorm van een rap zouden doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten