Shahira de Miranda
CO1F
Opdracht; Communicatiekracht
Goede
communicatiekrachten;
1.
Durex
Ik vind deze reclame heel goed omdat het
gewoon de realiteit weergeeft. Het is belangrijk voor jongeren om te weten hoe
duur het is om daadwerkelijk een kind te onderhouden en hoe makkelijk het is om
het te voorkomen. De boodschap achter deze reclame is heel duidelijk en
realistisch. De reclame zelf erg overzichtelijk, trekt de aandacht en staat
duidelijk omschreven en lang nadenken is niet nodig.
2.
Utopolis
Het leuke van deze reclame is
dat het word gerelateerd aan de zeer bekende film; de Titanic. Het is waar wat
ze zeggen, heel vaak word in films geromantiseerd en lijkt alles perfect te
gaan. Deze reclame toont aan dat dit echter minder waar is en de realiteit wel
anders is. Maar bioscopen geven je de mogelijkheid om toch even te ontsnappen
aan de realiteit daarom vind ik deze reclame goed. Ze laten zien dat de
realiteit niet altijd is wat je ervan verwacht, maar in films wel en zo maken
ze ook reclame voor films.
3.
Formula
Het leuke van deze reclame
billboard is dat ze niet alleen gebruik maken van een simpel plaatje maar ook
gebruikt hebben gemaakt van de omgeving waarin hij staat. De man heeft zulke
sterke tanden door hun tandpasta dat hij in staat is om ijzeren balken los te
bijten en dat maakte me aan het lachen. Hierdoor trok het mijn aandacht en
onthoud ik het. Dat is in mijn ogen een goede reclame.
Slechte communicatiekrachten;
1.Acic
Dit vind ik een kortzichtige
reclame. Ze gaan er van uit dat een kind beide ouders in het leven moet hebben,
maar ze houden geen rekening met de persoonlijke situatie van mensen. Dit geeft
mij niet het gevoel dat ik ooit begrepen zal worden door deze mensen. Zo zal ik
ze dus nooit om hulp vragen, dit is het tegenovergestelde van wat ze, volgens
mij, willen.
2. Southbend Community
school;
Dit is een reclame voor een
school, als je reclame wilt maken voor jezelf als school, zou je er minstens
van uit moeten kunnen gaan dat ze kunnen spellen. Niet dus. Waarom zou je je
kind, jezelf of iemand anders ooit naar een school sturen waar ze niet eens
spellingscontrole kunnen uitoefenen op hun eigen reclameborden.
3.
Onbekend
Ik heb voor dit
billboard gekozen, ondanks dat ik niet weet voor wat het reclame maakt. Ik vind
het echt een slechte reclame, ik kan dit niet serieus nemen. Het is kort door
de bocht. Ze zeggen eigenlijk dat seks gelijk staat aan je toekomst vergooien.
Om zo een vertekend beeld van seks te geven vind ik niet kunnen. Prima dat je
een toekomst wilt, dat moet gestimuleerd worden, maar focus dan op
voorbehoedsmiddelen. Niet kinderen bang maken voor gemeenschap
Geen opmerkingen:
Een reactie posten