vrijdag 27 september 2013

Huiswerk Les 1 Shahira de Miranda


Shahira de Miranda
CO1F
Opdracht; Communicatiekracht

Goede communicatiekrachten;


1.     Durex
 Ik vind deze reclame heel goed omdat het gewoon de realiteit weergeeft. Het is belangrijk voor jongeren om te weten hoe duur het is om daadwerkelijk een kind te onderhouden en hoe makkelijk het is om het te voorkomen. De boodschap achter deze reclame is heel duidelijk en realistisch. De reclame zelf erg overzichtelijk, trekt de aandacht en staat duidelijk omschreven en lang nadenken is niet nodig.







2.     Utopolis
Het leuke van deze reclame is dat het word gerelateerd aan de zeer bekende film; de Titanic. Het is waar wat ze zeggen, heel vaak word in films geromantiseerd en lijkt alles perfect te gaan. Deze reclame toont aan dat dit echter minder waar is en de realiteit wel anders is. Maar bioscopen geven je de mogelijkheid om toch even te ontsnappen aan de realiteit daarom vind ik deze reclame goed. Ze laten zien dat de realiteit niet altijd is wat je ervan verwacht, maar in films wel en zo maken ze ook reclame voor films.






3.     Formula
Het leuke van deze reclame billboard is dat ze niet alleen gebruik maken van een simpel plaatje maar ook gebruikt hebben gemaakt van de omgeving waarin hij staat. De man heeft zulke sterke tanden door hun tandpasta dat hij in staat is om ijzeren balken los te bijten en dat maakte me aan het lachen. Hierdoor trok het mijn aandacht en onthoud ik het. Dat is in mijn ogen een goede reclame.








Slechte communicatiekrachten;

1.Acic
Dit vind ik een kortzichtige reclame. Ze gaan er van uit dat een kind beide ouders in het leven moet hebben, maar ze houden geen rekening met de persoonlijke situatie van mensen. Dit geeft mij niet het gevoel dat ik ooit begrepen zal worden door deze mensen. Zo zal ik ze dus nooit om hulp vragen, dit is het tegenovergestelde van wat ze, volgens mij, willen.




Tekstvak:                                                                                                                              
2. Southbend Community school;
Dit is een reclame voor een school, als je reclame wilt maken voor jezelf als school, zou je er minstens van uit moeten kunnen gaan dat ze kunnen spellen. Niet dus. Waarom zou je je kind, jezelf of iemand anders ooit naar een school sturen waar ze niet eens spellingscontrole kunnen uitoefenen op hun eigen reclameborden.

                                                                                                                    
3. Onbekend
Ik heb voor dit billboard gekozen, ondanks dat ik niet weet voor wat het reclame maakt. Ik vind het echt een slechte reclame, ik kan dit niet serieus nemen. Het is kort door de bocht. Ze zeggen eigenlijk dat seks gelijk staat aan je toekomst vergooien. Om zo een vertekend beeld van seks te geven vind ik niet kunnen. Prima dat je een toekomst wilt, dat moet gestimuleerd worden, maar focus dan op voorbehoedsmiddelen. Niet kinderen bang maken voor gemeenschap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten